hejsvej!

Godkväll Sara, Elin, mamma&pappa och alla nyfikna där ute :)

fick höra igår att det finns folk som uppskattar min blogg. väldigt kul att höra:) jag ska försöka att skärpa mig.. lovar!
men ofta känner man att man inte har något att skriva..

i fredags efter jobbet så kom andreas och hämtade mig. vi åkte hem och åt pommes och kycklingvingar, smaskens! efter det tog jag en dusch och sen bäddade vi ner oss i soffan!
massa filtar och kuddar och tittade på idol och åt gott:) bekvämt, härligt och behövligt.. älskar idol!
Go Camilla och Tove!! :)

Igår blev det min andra tur till systembolaget, första gången jag var där så behövde jag inte ens visa legg ju! men det behövde jag nu..
efter det åkte vi till stinsen. blev en bomulls väst(för att piffa upp arbetsoutfiten) , en kjol, ett par söta vantar och en guldig glitter klänning. körde in om cervera för att köpa present till Ida. hittade en passade Vas till henne och ett kärleksvattenfall till mig o andreas:)
Som Ida sa
"Emma, det ända vi tänker på är vaser, gardiner, kuddar och blommor"
and i guess, vi är vuxna som få :)
efter det åkte vi hem till vårt söta och mysiga hem, städade lite, la nerbäddad och läste alla min nyinköpta tidningar och åt lite godis samt en god middag bestående av Kycklingfile, bulgur, sweet chili och sallad.
Runt 17.30 drog andreas igång musiken på max här hemma och började dansa för mig.
kan man motstå att bli taggad och att le när den charmiga spillevinken sätter igång?
blev också taggad så skuttade upp ur soffan och slängde mig i duschen. la på sminket, drog på kläderna och lockade hela mitt långa mörka hår :)

Martin och håkan var förbi och efter det körde vi in till älskade stockholm city/Sveavägen där fina ida och markus hade inflyttningsfest/födelsedagsfest.. deras grymt fina stora mysigt, högt i tak, ljusa lägenhet som ligger mitt på sveavägen och jag är mer o mer sugen på att själv med min andreas flytta in till the big city. :)
some day.. some day...

det bjöds på snittar, dipper, grönsaker, brie, vindruvor, snacks och dricka.. stämningen var på topp och det var en del folk!
tack Ida och Markus för en Bra fest!

Kom inte i säng förrän 04.32 inatt/imorse så hela dagen har spenderats på soffan, med undantag en liten promenad ner till centrum för att handla med en utsökt skaldjurslassange!

nu börjar vi piggna till lite halvt, förutom att jag har en mensvärk som heter duga.. klockan är 19.59 och vi funderar på att sticka på bio..

imorgon blir det jobb, ska bli underbart, jag har ju min mikaela och alla mina söta barn där!!
veckan ser kanon ut som det ser ut nu, minst 2 tv program varje kväll och på torsdag kväll kommer mamma o elin hit! längtar <3

Tråkigt att jag inte tog några bilder igår :( buhu! ska leta upp min kamera och skärpa mig!

hoppas att detta var en lagom uppdateringar.. och anledningen till att jag vilar så mkt är för att jag är dunder förkyld och det vill ej ge med sig!


Ha det toppen allihopa! Puss och kram från stockholm och Emma <3


Kommentarer
Postat av: Elin

Du glömde: HEJA CALLLLLLLLEEEEEE

2009-10-04 @ 20:05:07
URL: http://elinandersson1987.blogg.se/
Postat av: sara.s

Hahah, bra att elin sa till dig! Tycker det är kul att läsa bloggen. Sitta och plugga i djupaste småland och drömma mig bort till sthlm och se hur du har det. =) kramar

2009-10-05 @ 10:30:49
Postat av: MR A

Tack för en underbar helg älskling!



p.s är också sjukt sugen på att flytta in till city d.s

2009-10-05 @ 11:22:57
Postat av: Ida

haha vår plan stt supa bort förkylningen gick väl sådär! men jag hade sjukt kul, fast igår var jag nog nära döden hela dan o idag somnade jag på första lektionen. men det var det värt! fast kanske lite mindre shots nästa gång..

tack för superfina vasen (haha ja vi är vuxna nu, när hände det?) vi ses i veckan tycker jag! puss puss



förresten det är klart ni ska flytta in till city!! :)

2009-10-05 @ 22:08:36
Postat av: Josie

Äntligen uppdatering :) Det gillar vi Emmsan! Puss

2009-10-06 @ 16:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0