Fördelar resp. nackdelar!

Tänkte göra ett inlägg med fördelar respektive nackdelar med att bo i stockholm och inte skåne :)

Fördelar :
- Jag bor 2 minuters gångavstånd till Sollentuna Centrum (där det just nu byggs ut till ett stort köpcenter med 78 nya butiker och massa resturanger)
- Jag bor 2,5 minut från Pendeltågsstationen där tågen går hela tiden..
- Mataffärer har öppet till 22.00 (sjukt skönt)
- Finns köpcenter som har öppet till 21.00 (dvs man kan gå hem o sova efter jobbet men ändå hinna shoppa innan man ska sova)
- Jättenära till Ikea
- Om jag åker tåg eller bil så är jag 12 minuter från stockholm central, mitt i smeten!
- Här är alltid liv o rörelse
- Jag och Andreas har en jättefin ny lägenhet
- Jag älskar stressen inne i stockholm
- Sjukt bra shopping, här finns ALLT bara ett stenkast bort
- Stockholm är sjukt fint
- Naturen i skärgården är heeeeeeeeeelt underbar. Andreas föräldrar har en stor röd stuga och 2 gäststugor precis vid vattnet i skärgården + båt. vilket är något av det mysigaste på sommaren här. att ta med sig tidningar, mat, sololja, handukar osv och köra ut med båten i stockholms skärgård och titta på folk, båtar, fina sommarhus osv..
- matställen och resturanger är ju överallt. för alla sorters människor!:)
- Bio, finns överallt. det är fräscht, stort och ett säkert kort en halvgrå kväll..
- uteställen, väldigt bra och många. (dock svårt att komma in då man inte är uppskriven men en planerad utgång blir oftast hur kul som helst)
- Jobbet, jag älskar mitt jobb, trivs jättebra och alla barnen är supersöta!
- kändisar i varje hörn, och nej, jag kommer aldrig att vänja mig :)
- stora utbildningsmöjligheter!!


Nackdelar:
- Bor långt ifrån Familjen <3
- Bor långt ifrån släkt o vänner
- Kan sakna att åka till ica och känna typ 10 pers. det är mer familijärt i lilla hörby än här :)
- det är billigare i Skåne
- Roligare att köra bil i skåne:)
- Stranden i skåne slår allt


vad jag ville få sagt med detta inlägg är att jag älskar stockholm och alla möjligheter, trivs som fisken i vattnet!
självklart saknar jag skåne, familjen och vännerna! Men som sagt, de jag vill träffa, dom träffar jag ändå..

Puss & kram! <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är så avundsjuk på dig vännen, massa kärlek din Linn. Ps vi ses snart

2009-10-13 @ 01:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0