helgen som gått

då var helgen slut. om en halvtimme:)
i fredags hämtade jag pernilla alldels ensam på arlanda, gick jättebra att köra!
åkte hem och gjorde tacogratäng.. mmm mums!
drack gott, spelade lite kort och tittade på lets dance, ofcourse!
vid halv ett åkte vi in till stan. eftersom pernilla och jag är lammkött så kom vi inte in någonstans. haha!
slutade med att vi satt på dubliner, en irländsk pub/nattklubb.
medelåldern var väl 45 och alla hade vardagskläder på o där kommer vi lagom uppklädda, lammkött från skåne! UTTITTADE..
drack lite drinkar och vid 3 tog vi taxin hem. jag frös som en jag vet inte vad..
kom väl i säng vid 5.

igår sov vi länge, städade undan fredagkvällen och sen tog jag, Andreas, pernilla och oskar tåget in till gamla stan. där vi gick och strosade lite längs drottningsgatan och åt därefter en god lunch på en resturang i gamla stan som hette Agaton tror jag! jättebra resturang o god mat. perfekt!
tog tåget hem igen några timmar senare, jag hade fortfarande inte tinat från fredagskvällen kändes det som. och promenaden ute hela dagen gjorde det inte alls bättre..
när vi kom hem så tog jag en varm dusch, tog på mig mjukisdress och bäddade ner mig i soffan med min älskling. sköönt!
vi åt gott och tittade tv, somnade nog rätt tidigt!
imorse vaknade jag urtrött kl halv 12. jag drömde att jag sköt typ 6 poliser och massa folk från hörby. hahah för jag skulle skydda min syster eller något. hahah! sjuk dröm.
gick upp, gjorde laktosfri varm choklad med grädde på och varma mackor. sedan bäddade jag och älskling ner oss i soffan, åt frukosten och tittade på lets dance.
någon timme senare slet vi oss från soffan för att borra upp två hyllor och en rullgardin, blev jättebra!
nu är det bara spegelen kvar!

och ja, allt sitter kvar, sjukt bra dessutom, MAMMA! jag kan, sådeså!:)

nu ikväll åkte jag och älskling in till hötorget i stan och åt på kungshallen, wok, mummmsiii yammi :) efter det gick vi till sergel och tittade på bio, Bröllopsduellen! bra film.

nu sitter vi här i soffan, tittar lite tv, dricker isvatten och det blir nog snart sängen!

imorgon hoppas jag på jobb i veckan, annars får det nog bli en hemfärd i veckan.. vi får se helt enkelt:)

mamma och pappa ska kanske köra upp i helgen, jättekul:) hoppas på att vädret blir okej...

skriver nog mer imorgon.. nu ska jag krama och pussa på min babe!

Puss och hej :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0