Hej mitt Vinterland..

Okej, nu får ni ett sånt långt drygt inlägg. har inte haft läge eller ork att skriva blogg på senaste.
Men just idag är jag världens lyckligaste Emma och tänker däför dela med mig av mitt liv:)

Helgen som gick var mysig.. i fredags så var Ida, Markus, Oskar, Tommas, Håkan, Ludde och claudia här. Vi åt tacos och sen tittade jag ida o senare claudia på Lets dance.. Medans killarna satt  o spelade kort och drack öl i köket.
I lördags jag var och älskling ute på isen och gick en lång runda i vinterkylan. Underbart men grymt kallt!
när vi kom hem så gjorde vi iordning en Stor kopp med varm choklad! mums.
La under täcken i soffan och kramades och tittade tv. (filmen honey gick på 5an)
Efter det åkte vi och handlade knäcke, keso, ost och grönsaker + soppa. åt det vid en film och en stor skål godis!
Såg världens sämsta film "trekanten".. måste nog vara genom alla tiders sämsta jävla film:) hahaha.
senare såg vi en collage film, den var bra!
somnade gott i vår säng sen..
I söndags gick vi i våra kända morgonrockar fram till klockan var halv 3.
därefter blev det ikea och sen hem och hänga upp gardiner och äntligen borra upp spegeln..
på kvällen blev det skräckfilm o mys!

Igår var jag grym, överraskade mig själv en gång till genom att ringa på ett jobb, var på arbetsförmedlingen och lite så.
Samtalet gick bra för imorse var jag på anställningsintervju på en förskola i rosersberg..
Kändes riktigt bra och jag är överlycklig.
om jag inte får jobbet så har jag iaf klarat av min första anställningsinterju och tagit mig dit o hem! jag är nöjd..
Fick iaf antställning som tim vikarie. om det går bra så får jag kanske anställning den 6e april. då det är lära känna personal och inreda hela förskolan. vilket möjligthet! sen inskolningar osv.
jag vill verkligen detta! jag vill kanske tom vidare utbilda mig till förskolelärare.

Jag har tänkt på att det som jag väljer nu, det är det som formar min framtida personlighet.
Väljet jag makeup artist, kommer jag kanske bli mer bitchig och stressig..
Väljer jag förskolelärare så blir jag nog en riktgit gullig lärare känns det som. omtänksam lugn o söt!
väljer jag buktik kanske jag blir en riktigt bitch och väljer jag vården så kanske jag blir gnällig o uppskrattar inte livet.

just nu är det bara förskola på min lista, jag vill det här! underbar känsla..


Jag åker hit och dit o jag klarar det riktigt bra.. kommer få världens bästa lokalsinne och jag trivs riktigt bra med mitt liv i stockholm!


Nej nu ska jag bädda ner mig under ett täcke, har så ont i halsen! :( så ska dricka te och äta glass, skönt för halsen!

Skriver mer i veckan och uppdaterar!

Puss på er alla! <3





   
 vi ute på isen!  


Kommentarer
Postat av: Elin

Är jag gnällig och uppskattar inte livet? VA? VA? VA?

2009-02-24 @ 13:23:44
URL: http://elinandersson1987.blogg.se/
Postat av: A

Elin nu ska du inte vara sån!!!

Du ska vara stolt över din lilla syster;-)..

Jag är så jävla glad för din skull älskling.

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<

p.s snart ska jag också börja blogggaaa!!

2009-02-24 @ 13:59:33
Postat av: Elin

Haha, Andreas, hon skrev i sin blogg "och väljer jag vården så kanske jag blir gnällig o uppskrattar inte livet" och jag jobbar inom vården :P Jag känner mig inte jättegnälig och jag uppskattar livet, haha! Jag är superglad för Emmas skull, det vet hon om :P Och börja blogga snart för fasiken!!!!!!

2009-02-24 @ 16:18:30
URL: http://elinandersson1987.blogg.se/
Postat av: cornelia

Saknar dig emma!! kan vi inte ses nästa gång du kommer till skåne??..pratade med pernilla oc vi var lite sugna på att ta en weekend till stockholm snart=) hade varit superkul..förrästen.. Min mobil har blivit stulen så har inte ditt nr.. mitt är iaf:0707239226...hör av dig=) puss nelia

2009-02-24 @ 17:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0