23 år..

grattid än en gång älskling.. <3 :)

ligger i soffan nu och känner mig sjuk. stopp i huvudet, förkyldningsblåsor i munnen, täppt i näsan och nergrävd i filtar. kan ej bli sjuk nu! då blir jag galen. tänkt gå ner och handla lite nu, tryck i mig anti-förkyldningsgrejor och så.

igår när jag pratade med emelie, så citerade hon
"när man är här så märker man vem som är ens riktigt vänner, det är dom som hör av sig osv.."
och jag håller verkligen med..
har varit lite nere på sista tiden, men vänner som inte är ens vänner pga skitsaker, det är ju inte riktigt vänner. man väljer inte ens vänner. utan det är något som kommer och går automatiskt.
nu när jag flyttat 60 mil hemmifrån så märker jag vem som unnar mig detta och inte. vilka som blir sura för skitsaker, vilka som hör av sig, vilka man fortfarande har genenskap med fast man inte träffas hela tiden, dem man kan hålla ett mysigt samtal med utan att det känns krystat och stelt.
vänner kommer och går.
och som pappa sa för några år sedan mitt i natten på fyllan
"dessa vännerna du har idag, dem kommer du inte att ha när du blir äldre"
jag blev självklart förskräckt och tänkte, att det skulle jag visst det ha.
men han hade rätt! AS always.
men sen för att inte misstolka så har jag självklart några bra vänner kvar i skåne, ni vet vilka ni är <3
och min familj kommer jag ju alltid att ha, och det är jag världens lyckligaste över.

nej nu ska jag dra på mig något gammalt och springer ner till centrum..


Puss och kram!



den osminkade sanningen : )

Kommentarer
Postat av: Alexandra

du glömmer väl inte din vän i Blekinge hjärtat! :)

2009-02-05 @ 16:55:53
Postat av: Emelie

vart bor du någonstans emma :D?

2009-02-05 @ 17:33:14
Postat av: svar till emelie:

i stockholm:)

2009-02-05 @ 23:04:46
Postat av: Alexandra

varför inget svar? :(

2009-02-06 @ 11:33:21
Postat av: Josie

Det är helt rätt Emma :) Glad för din skull att du har kommit ifrån Hörby och hittat en bra kille :) Puss

2009-02-06 @ 12:29:37
Postat av: emelie

ja men var i stockholm :D?

2009-02-06 @ 13:55:28
Postat av: Emmas svar

Emelie: I sollentuna:) är du i stockholm något eller vad gör du nuförtiden?



Josie: tack:D det känns super. pussis

2009-02-06 @ 14:36:08
Postat av: emelie

Aha, fär har jag haft en kompis när jag var liten ;)..nej, jag bor ju i lund nu o jobbar för fullt varje dag, men funderar att åka upp torsd - söndag snart, kanske en ute kväll då? ;)

2009-02-06 @ 17:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0