helg

vaknade vid 8 imorse. reste mig upp i sängen, fick panik och trodde att jag skulle jobba. efter några sekunder slog det mig att jag var ledig. det var en grymt skön känska.. lutade huvudet tillbaka på kudde och somnade om.
en sjukt grej är att jag sovit med 2 tjocka täcken + en rätt tjock filt över mig inatt plus att jag hade virat in hals, hänger och överkropp i en annan filt. jag var jättevarm o gosig när jag vaknade iaf:) jag måste ha fel på min termostat :/

idag ska jag och emelie in till malmö och tittade på Dahlhems seriepremiär. gud vad jag saknat handbollstittandet:) det är sjukt mysigt. speciellt på söndagar!
imorse när jag kom ner i köket så la där lax på diskbänken. jag log och blev hur glad som helst. MMMM lax till middag. kan det bli bättre? väntat på lax över en vecka nu för fan:D hoppas mamma får till det ritkigt bra och att det blir en måltid som jag vill äta hela veckan:)

en annan sak är mitt jobb. jag ser dagligen människor, gamla människor. uppåt 90 år som fortfarande lever tillsammans. det är sjukt vackert att se dessa gamla människor och veta att de levt som gifta i ca 60 år. det är så vackert som man blir tårgd..
det är också hemskt att se gamla som lever ensamma och som pratar om sina käraste som lämnat dem, tänk att bli "lämnad" men inte kunna göra något. att vara så hjälplös och inte kunna rädda sin käraste liv. det måste vara fruktansvärt! en det är en del av livet. tyvärr! jag vill dö hand i hand med min käraste!
en annan sak är när man ser gamla så är så dåliga, jag är en som tror på vändningar och när de säger att allt är skit så svarar jag alltid
"men det ser jättebra ut med dig, du ser pigg o glad ut idag ju:)"
det stärker dem tror jag, de bir glada av att höra det.
men när det sen vänder och man får veta att det blivit sämre med dem och att de lämnar världen så känner jag mig så hjälpös och tänker alltid men det såg ju rätt bra ut.
om jag ser ögonen så ser jag alltid liv!
jag måste nog lära mig livets gång. Ingenting vara för evigt.

björkaloge idag, Fiasko eller något. haha nej men det var kul stundtals förutom att jag nös hela tiden, allergi som uppkommit? haha.
nej men det var i ett stall typ, ett stall? haha
iaf när joddla med siv var inne på scenen så blev allt lagom störda.
skåne totalt diggar sittt skåne för fan! skåne pratrioter. eller något :P
iaf stod jag mitt inne och längst fram. vi stod som packade sillar.
vet inte hur många killar jag typ slog på för de var för närgångna. min klänning satt i armhålan som alla slet o knuffades.
fick massa slag i huvudet o på kroppen och det var värre än ett handbollspass:P
tur att min Jessica höll koll på mig annars hade jag nog legat kvar i den logen, uppslickad i ett hörn eller något! hahah

att komma hem inatt var skönast. jag somnade dirket!

puss kram tavelram!<3



Kommentarer
Postat av: Jessica

haha, snacka om att jag har ont i mina fötter idag! ;P

2008-09-21 @ 14:48:43
Postat av: Alexandra

åhh jag saknar också söndagshandbollstittandet! äntligen :)

2008-09-22 @ 11:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0