framtiden?!

ligger i sängen med datorn i knät och håller i Olle som ligger på bröstet. han spinner så sött! mitt lilla hjärtegryn.<3
tittar runder på internet om jobb/studier efter studenten. var ett bra tag fast besluten i att jag skulle ta första bästa jobb efter studenten och bulgarien. MEN, kom in på en sida om att plugga utomlands, lät spännande ca 13 minuter innan det slog mig att plugg plugg och ännu mer plugg gjorde mig illamående, noooway. aldrig i livet, är glad om jag klarar dessa 4 månaderna minus 2 dagar som är kvar av gymnasiet. det är hårt och segt och trist nu!
iallafall, kom in på en sida om reseledare. JAAAA! perfekt. barn/ungdoms reseledare. där man bor utomlands i ett soligt och solsprängt land i ca 4-6 månader. perfekt! MEN, det finns ju alltid ett men. såklart! man måste vara 21 år i undantag och på vissa resebolag 20 år.  alltså får jag vänta tills nästa sommar, och det skulle ju faktiskt fungera. jag hinner bygga upp en ekonomi, bo kvar hemma knappt ett år(antagligen) och sedan åka iväg om det blir av. Alltså behöver jag inte tänka på ekonimin under mitt max halvår i utlandet. och när jag kommer hem så finns ekonimin kvar, kan det bli bättre?

Detta lät som det passade mig, faktiskt! men jag vet inte, får se. vad jag annars kunde tänka mig är att flytta upp i landet, men nej. det kan ju inte ske 1 månad efter studenten rikigt. Jo, om jag vinner på lotto. men hur ofta händer det?!
tänkte också på att jobba i en klädaffär. vilke skulle passa mig, börar inte förrän 10 typ. (lite sovmorgon) det är nog ett okej jobb för några månaders tid eller så. hmm!
annars satsar jag på reseledar jobbet, jobbar på första bästa jobb innan dess och sen drar jag!

FRAMTIDEN?!?! Oklar, ska det vara såhär? just nu önskar jag att jag fick kvar i 4:E klass och att tryggheten hos mamma och pappa fortfarande var kvar.
Men jag känner mer och mer hur jag står på egna ben. jag kommer aldrig vara liten igen. en läskig tanke!

balen och studenten drömmer jag och varje natt! jobbigt.
Frissör, balklänning, baldejt är väll det ända som är fixat.

Måste ha:
Balskor
Kuvertväska
handskar
"tiara"
sjal
naglar
håret
student klänning
student skor

usch ja, längtar tills den 17onde då jag sitter på planet till bulgarien. då det väntar 2 veckors semester och fest och inga problem i världen, hoppas jag!

nej nu ska jag plugga och ikväll är det vattengympa. Ännu en despyt med mamma om hur otroligt farligt och galet jag kör bil. bla bla bla!

Puss o kram/ emma

Saknar min R <3

Kommentarer
Postat av: Rebecca

MEN tjena! du ger mig nojor! jag har också bara fixat frisör, klänning och date.
GAH jag måste fixa va fan!

2008-02-07 @ 15:22:30
Postat av: Sandra

Gud, har du också dispyter om hur farligt man kör? Känns som om jag känner igen det :D

2008-02-12 @ 17:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0