helg+framtidsdrömmar?

nu är det helg, men jag har precis haft min minihelg så nu jobbar jag resten, men jag kan leva med det:)
lagom drygt att det händer så mycket denna helgen bara, men det gör det alltid när man jobbar.

vidare till Master Makeup Artist & Hårstylist utbildningen som jag blev överlycklig över att hitta. jag måste bara få ihop pengar och mod. det kändes så rätt, som att jag för första gången hittade rätt nyckel till rätt nyckelhål.
Utbildningen kostar 66 300 kronor. den är på 20 veckor + 2 veckors praktik. man kan välja att läsa den på kvällstid eller dagtid. vilket är bra då man ändå kan ha ett jobb vid sidan om..
man får en makeupartistväska me makeup-produkter och verktyg som man behöver under utbilningen och detta är ett värde på 20 000 kronor, man får 5 fotodagar ed fotograf och en portfolio som man sedan har med sig när man söker jobb, vilket är ett måste ju.

tittade även på kursplanen och gud vad mycket man lär sig, mycket mer än jag trodde.

kopierar och klistrar in kursplanen:

Makeup - grunder
* Produktkännedom
* Hygien
* Redskapsvård
* Grundläggande hudvård
* Plockning av ögonbryn
* Formning av ögonbryn
* Ansiktskorrigeringar
* Färglära
* Färganalys
* Skuggteknik
* Ögonskuggsteknik
* Medicinsk makeup
* Arbetsställning
* Fotodag i studio

Manikyr
* Produktkännedom
* Att använda rätt verktyg
* Grundläggande manikyr
* Att forma och fila nageln
* Polering
* Lackning
* Fransk manikyr
* Nageldekorationer
* Nagelvård

Evenemang
* Naturell makeup
* Kvälls makeup
* Dramatisk makeup
* Glamour makeup
* Trend makeup
* Fantasy makeup
* Brud makeup
* Makeup för äldre
* Makeup för svarta
* Makeup för asiater
* Orientalisk makeup
* Manlig naturell makeup
* Manlig makeup för catwalk, foto
* Fotodag i studio

Historia
* Då- och nutid
* Makeup i olika kulturer
* Epok makeup 1920-2000

Tv, film & foto
* Inomhusfotografering
* Utomhusfotografering
* Belysning och dess påverkan
* Makeup för färgfoto
* Makeup för svart/vit foto
* Makeup för film
* Snabb makeup
* Att jobba i studio
* Att jobba under tidspress
* Att anpassa makeup, hår, kläder
* och bakgrund till modell
* Fotodag i studio

Teater & scen
Grunder i teatermakeup
Att skapa olika karaktärer
Föråldring med latex och färg

Att skapa olika effekter
-flint
-mustasch
-skägg
-ögonbryn

Att skapa olika uttryck
-arg
-förvånad
-glad
-ledsen

Att skapa ansiktsmask
-haka
-näsa
-öron

Cleopatra
Clown
Geisha
Kabuki
Barnmålning
Djurmakeup
Dragqueen
Halloween
Robot
Vampyr & Zombie

Specialeffekter
Produktkännedom
Arbetsmetoder & tekniker
Hur man arbetar med:
-latex
-plastici
-silikon
-soft putty
-vax
Att skapa effekter:
-avskuren hals
-bitmärken
-blodiga effekter
-blåtira
-brännskador
-frusen look
-levande död
-lik
-rivsår
-skotthål
-skärsår
-sprucken läpp
-stickmärken
-svett
-tårar
-utslag
-utstucket öga
-ärr

Kroppsmålning
* Att jobba med modell
* Materialkännedom
* Att blanda färger
* Body makeup för catwalk
* Body makeup för reklam
* Dekorativ makeup
* Tatueringar
* Airbrush introduktion
* Fotodag i studio

Hår styling
* Produktkännedom
* Hår- och redskapsteori
* Fönteknik
* Tuperingsteknik
* Att använda värmespolar
* Hanteringa av locktång & plattång
* Att fästa nålar
* Att fästa peruker
* Att använda löshår
* Flätor
* Svinryggar
* Vågkamning
* Renkamning
* Mode- & trendfrisyrer
* Snabba håruppsättningar
* Mode- & trendfrisyrer
* Tuperingsteknik
* Hantering av locktång & plattång
* Att använda värmespolar
* Att använda löshår
* Att fästa nålar
* Att fästa peruker
* Vågkamning
* Svinryggar
* Flätor
* Renkamning
* Snabba håruppsättningar*
* Håruppsättningar - kort hår
* Håruppsättningar - långt hår
* Håruppsättningar - brud
* Att göra en brudkonsultation
* Hårstyling för killar
* Håruppsättningar för modevisningar
* & fotograferingar
* Fotodag i studio

Yrket som makeupartist
* Individuell vägledning i ditt
framtida yrke
* Kundbemötande
* Rådgivning
* Säljteknik
* Att marknadsföra sig själv
* Portfolio - uppbyggnad
* Portfolio - presentation
* Frilansarbete
* Arbeten och arvode
* Att starta eget företag


Det är liksom hur mycket som helst och detta ger mig otroliga möjligheter.

Jag vet inte om jag hade haft 70 000 kronor nu så hade jag nog inte hoppat på utbildningen. vill få lite mer kött på benen och bli mer trygg i mig själv. men om 1-1,5 halvt år skulle jag känna mig redo.
Men det är så mycket som måste fixas.

någonstans att bo? stockholm, det borde inte vara så svårt att hyra ett rum, även skolan hade X antal rum.
sen vill jag kanske stanna i stockholm för att jobba med makeup, det finns ju större möjligheter där.

nej detta är nog en sak jag kommer drömma om och titta på varje dag.. nu måste jag bara ha ett jobb och tjäna pengar som fan!!


Nu ska jag gå o sortera mina kläder tänkte jag..

PUSSS<3



   

(veckans mys outfits)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0