Landskrona/malmö....

godmorgon mina vänner:)
sovit gott? jag har iallafall sovit grymt gott.. vaknade inte en ända gång mellan 01.05-11.27 imorse:) hur nice är inte det?
åkte som sagt till landskrona city igår med SpettanBettan.  det var hur trevligt som helst, lite väl mycket samtal om hästar bara, rättare sagt bara prat om hästar. så jag själv var ganska tyst för en gång skull:) var hemma hos christin som jag träffade på körskolan iaf. Jag kände bara Christine och Rebecka, resten var bollerupstjejer!
vi drog senare in till Malmö, gick en runda där och tittade på folk.
MEN, min skor fastnade i kullerstenen hela tiden så det var inte kul att gå där:) haha. bättre skor nästa gång kanske??
jag och rebecka gick iaf tillbaka till stationen. hade missat tåget precis, självklart! vad annars? jag skulle ju ändå åka tåg, och varför skulle jag ha tur när det gället tåg? nej givetvis inte:) OTUR!
och precis när vi kommer fram till Burger king så stänger de igen, OTUR. precis när vi går fram och ska in på Pressbyrån, då stänger de. OTUR!
haha. får gå till Polse vagnen för att handla polse. men eftersom jag inte äter kött så lät min beställning såhär:
"hej, jag vill ha en pepsi på flaska, eller nej jag vill ha ramlösa."
- var det bra så?
"eh nej, sen vill jag ha en fransk hotdog med fransk dressing men utan korv"

mannen i kiosken tittar självklart på mig som om jag driver med honom. men ikke:) god var iaf min franska hotdog utan korv.. bör ni testa någon gång:)

jag och rebecka hittade iaf en bänk.. skönt! då kommer där helt plötsligt fram och sätter sig två tjejer som jobbar på SJ med såna gula västar och pratar med oss. när jag helt plötsligt hör att de börjar prata om hur fint jag har sminkat mig. och aa, jag hörde detta väldigt tydligt eftersom vi satt skinka mot skinka..
tänkte nej, jag vågar inte ta emot komplimanger. så låttsades ej höra!! men de såg ju till att få de sagt. så där satt de o frågade vilka färger jag använt o hur jag gjort och jag svarade glatt hur jag gjort! hur söta som helst var dem :)

men visst är det alltid lika kul med komplimanger:) även om jag har svårt för att ta emot det men tyckte att jag skötte det bra.
och det gav mig nog en knuff på att jag måste våga söka in till makeupartists kurs. för jag älskar ju verklingen att sminka och det är otroligt kul!
tänk om man i framtiden skulle haft en liten salong med smink och naglar och sånt:) det hade varit askul.
nej det får jag spinna vidare på.. och som vanligt slår ju aldrig mina drömmar in och jag vågar aldrig följa dem så:)

Nej, nu ska jag ner och äta frukost:)

puss grynen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Söt!!!

2008-08-17 @ 13:47:30
Postat av: Josie

Makeupartist hade varit klockrent för dig. Kan helt klart se dig med en egen salong. Jag tror på dig :D

2008-08-18 @ 13:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0