helgen

galet att det är fredag hur ofta och snabbt som hellst nu förtiden!
helgen gick på två röda sekunder känns det som.
var nere i skåne, men lika fort som jag satte mig på planet dit lika fort fick vi åka hem känns det som..
i fredags var vi hemma sent så vi satt och pratade skit o sen somnade i rätt tidigt.
vaknade alldeles för sent i lördags o fick stressa för att hinna till farmors 80 års fest där vi skulle vara 13.00.
Min farmor är grym,  80 år och styr upp världens fest.
det kallar jag pigg för sin ålder.
Igår var vi slitna och la på soffan hela dagen och åt chips o tittade tv och film..
åt därefter middag, packade o åkte tillbaka till stockholm.
hann ej träffa någon mer än släkt o familj..

pernilla hade 20 års fest som vi tyvärr missade, det gick inte ihop helt enkelt!
typiskt..

missar väl en del fester eftersom alla ska ha fest varsen helg i februari, och jag har helt enkelt inte
råd att åka fram o tillbaka. : (
tyvärr känns det inte som att någon förstår detta mer än andreas o min familj typ.
alla går sina egna håll och uppfyller sina drömmar.
"folk" ger sig ut på resor, folk jobbar med sina drömyrke, folk lever med sina pojkvänner och närmsta vänner,
folk kommer o går.
JAG lever min dröm i stort sett. kanske inte fullt ut just nu då det är jävligt tufft att få jobb.
MEN, jag tror det kommer med tiden.
jag har fått ge upp massa känns det som.
och det är nästan ingen, läs inte alla utan nästan alla som inte förstår.
folk kastar skit över mig o pratar garanterat skit bakom ryggen på mig eftersom jag "valt bort folk"
men så är det faktiskt inte.
ni har lika mkt valt bort mig isåfall.
men jag har insett att folk som bara ser utifrån sitt egna bästa o vill att andra ska dansa runt deras egna fötter
är väl egentligen inget som man ska bry sig om?
men jag gör det, tyvärr!
jag valde ett liv i stockholm.
denna gången pga min pojkvän.
hade jag inte valt det nu så hade jag kanske valt det om ett år.
men på något sätt så är det mer okej att välja en annan stad pga utbildning än sin pojkvän?
vilke jag inte förstår.
nu får jag allt, utbildningsmöjligheter om jag vill, komma bort, börja om på nytt o leva ett liv som jag själv tycker passrar mig bättre.

folk kommer garanterat blir sura över detta inlägg, men jag menade inget illa med detta!
detta är hur jag känner o tänker!

man märker så tydligt vilka som bryr sig o inte!

folk hör inte av sig, och med det säger jag inte att jag hör av mig.
men jag hör inte av mig av ett syfte att få säga en sak som tynger mig själv.
jag hör av mig för att jag bryr mig o saknar er!
inte för att lätta mitt hjärta med skitsaker som gör den andra individen orolig o ledsen..
för att sedan ta avstång pga
"det känns jobbigt att prata med sin bästa vän, så då väljer jag "bästa vännens" fiende ist."

nu bara svamlar jag o blir sjukt upprörd.

Framtiden är min, och det har jag sagt i många år.
min tid den kommer!

Med detta så avslutar jag detta inlägg.

bilder från helgen kommer ikväll eller imorgon, och josie cousie får gärna skicka sina bilder också :)


så till alla min turtur duvor, ursäkta att jag inte träffade er eller ringde i helgen, Men tiden räckte tyärr inte till!
men ni förstår säkert : )


PUSSSSSAAARRRR!/ EMMA


Kommentarer
Postat av: Elin

Emma även om du hade haft ett jobb är det omöjligt att ha råd att åka till Skåne varje helg, man ska kunna leva med :) Men dom gånger du och Andreas kommer hit, uppskattar jag iaf :)

2009-02-16 @ 16:25:46
URL: http://elinandersson1987.blogg.se/
Postat av: emelie ;)

Vad vill du jobba med, jag har nämligen lite trådar att dra i, men då måste man vara intresserad ;) hah!

2009-02-16 @ 17:22:35
Postat av: Pillan

Jag förstår dig helt och hållet Emma, har ju i princip gjort samma sak fast i en närmare stad. Men det går inte att komma ifrån att du är saknad. Hoppas att vi kan komma upp till Sthlm en helg :)

2009-02-16 @ 18:14:29
URL: http://pernilla89.blogg.se/
Postat av: Linn

Tack Emma, ditt inlägg är så man skulle kunna kopiera det och klistra in det i sin egna blogg. Exakt exakt samma känner jag. Det är omöjligt att ens hinna säga till sina vänner att men är hemma, familjen prioiterar man först och därefter sin absoluta bästa vän. Men jag kommer gärna och hälsar på dig i min älsklingstad så vi håller kontakten:) Puss på dig

2009-02-16 @ 20:20:27
URL: http://metrobloggen.se/linnservin
Postat av: Josie Couise

Är man vänner så är man och då spelar det ingen roll om man bor fem minuter bort eller fem timmar. Sara bor i Växjö och vi kan nästan aldrig träffas men vi håller kontakten precis som innan för att vi är vänner helt enkelt. Förstår att detta stör dig för som du säger verkar det okej att flytta pga utbildning men inte pga att man har träffat en riktigt bra kille. Men nu har du träffat Andreas som är skitbra och du kan så småningom uppfylla din dröm att utbilda dig till makeup artist om du fortfarande vill det! Kör ditt eget race. Dom som älskar dig finns kvar ändå.

Bilderna kommer så fort jag har hämtat min kamera hos Elin, ska försöka göra det imorgon om hon är hemma på dagen :)

Tack för i lördags. Puss!

2009-02-16 @ 23:01:40
Postat av: Elin

Klart att du snart borde hitta ett jobb :) Du måste ju ha charmat någon med ditt Cv :) Klart vi kommer, oss blir du inte av med så lätt :) Puss <3

2009-02-17 @ 09:48:59
URL: http://elinandersson1987.blogg.se/
Postat av: Tozz

<3333333

2009-02-17 @ 10:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0